Nasza oferta

 

Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (KURIER InPost) już od 250,00 zł.

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Znajdziesz ją w cytrynie, marchewce i brokułach
Działanie witaminy C

Witamina C czyli kwas l-askorbinowy to związek chemiczny, który jest rozpuszczalny w wodzie. Pełni ważną dla organizmu rolę, ponieważ zapewnia prawidłowe funkcjonowanie wszystkich układów wewnętrznych. Witamina ta nie jest magazynowana w organizmie i organizm nie jest w stanie sam jej wyprodukować, dlatego tak ważne jest stosowanie jej w codziennej diecie.

Witamina C przejawia wszechstronną funkcjonalność, co sprawia, ze jest jedną z najbardziej pożądanych witamin. Jej właściwości wykorzystywane są nie tylko w suplementacji, lecz także w kosmetyce, gdzie można ją spotkać w składach kremów oraz olejków do twarzy. Jest to spowodowane jej właściwością wspomagającą produkcję naturalnego kolagenu w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania naczyń krwionośnych, kości i skóry.

Występowanie


Witaminę C można znaleźć w wielu produktach spożywczych. Największe stężenie witaminy C znajduje się w owocach, warzywach oraz ziołach. Co więcej, kwas askorbinowy zawiera się także w nabiale, orzechach czy mięsie. Wbrew pozorom cytryna, nie posiada wystarczającej ilości tego związku. Większe jej stężenie wykazuje czerwona papryka. Jednak najwięcej witaminy C występuje w owocach dzikiej róży (na 100 g zawiera się od 250 do 800 mg kwasu askorbinowego). Inne produkty, które posiadają witaminę C to:

  • Warzywa kapustne (kalafior, brokuły, brukselka, kapusta włoska)
  • Inne warzywa (fasola, szpinak, marchewka, rzodkiewka)
  • Owoce cytrusowe (cytryna, pomarańcza, grejpfrut)
  • Owoce jagodowe (czarna porzeczka, truskawki)
  • Owoce dzikiej róży
  • Natka pietruszki
  • Zioła (rokitnik zwyczajny, ziele pokrzywy, liście lebiodki pospolitej)

Osoby, które posiadają choroby układu pokarmowego jak np. choroba Leśniewskiego-Crohna powinny zaopatrzyć się w mniej kwasową formę witaminy C, np. w postaci l-askorbinianu wapnia, sodu, magnezu cynku lub nawet chromu.

Witamina C w proszku


Witamina C występuje również jako suplement w postaci proszku do rozpuszczenia. Jak donoszą badania profilaktyczne, zapotrzebowanie na tę witaminę waha się od 4 do 10 g na dobę w 4 podzielnych dawkach. Jest to zatem wielkość łyżeczki. Tak podany produkt można wymieszać razem z herbatą, a następnie wypić. Porcje produktu należy stosować raz dziennie, podczas posiłku. Nie zaleca się przekraczania dziennej dawki tej witaminy. Co ważne, produkt nie może być stosowany przez osoby uczulone na którykolwiek składnik suplementu diety.

Witamina C apteka


Kwas l-askorbinowy występujący pod postacią witaminy C jest niezbędny w codziennej diecie. Najpopularniejsza forma tego związku to askorbinian sodu, który zawiera aż 11,6 % sodu, co jest niezmiernie ważne dla osób chorych na nadciśnienie tętnicze. Witaminę C można znaleźć dosłownie w każdej aptece. Jednak przed jej zakupem warto zapoznać się z opinią farmaceuty na temat przyswajalności suplementu diety oraz ewentualnych skutkach ubocznych.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl