Nasza oferta

 

Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (KURIER InPost) już od 250,00 zł.

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Jak odżywiać się w okresie menopauzy?
Jak odżywiać się w okresie menopauzy?

Menopauza to okres trudny dla wielu kobiet. Nie chodzi tylko o zmiany hormonalne, czy biologiczne, które zachodzą w ciele kobiety. To także trudny emocjonalnie i psychicznie  okres, w którym kobiety mogą przeżywać wahania nastrojów, czy niepohamowane wybuchy emocji. Często mówi się o uderzeniach gorąca, na które skarżą się kobiety w trakcie menopauzy, powszechne są także dolegliwości trawienie. W jaki sposób należy się odżywiać podczas klimakterium?


Menopauza - jak się odżywiać?

W trakcie klimakterium organizm kobiety ma tendencję do gromadzenia tkanki tłuszczowej bardziej niż normalnie. Często kobietom w okresie menopauzy, z uwagi na wahania nastrojów, zdarza się po prostu podjadać. Te dwa czynniki po równi mogą odbić się na naszym samopoczuciu i sylwetce. Jak w przypadku innego rodzaju diet, także tutaj warto spożywać lekkie, regularne posiłki. Redukowanie wagi nie oznacza niespożywania posiłków bądź jedzenia bardzo małych porcji. Ważne jest, aby przede wszystkim organizmowi dostarczyć pełnowartościowych składników, które mają wpływ na jego funkcjonowanie. 


Z uwagi na różne zmiany w organizmie kobiety, być może zmianę diety i większą przywiązywanie większej uwagi do spożywanych produktów, warto stosować także suplementy diety stanowiące doskonałe urozmaicenie oraz dodatek do codziennej diety. Bardzo ciekawa oferta dostępna jest na stronie firmy SwissPharma, która w ofercie posiada szeroki wybór suplementów. Warto pamiętać, bez względu na menopauzę, z wiekiem metabolizm i przyswajanie ważnych dla organizmu człowieka składników wypada coraz gorzej. Istnieje także wiele związków i ważnych dla zdrowia składników, których nasz organizm nie jest w stanie pobrać z pożywienia lub nie ma takiej możliwości. Jak złagodzić objawy menopauzy? Należy zadbać o swoją sylwetkę oraz samopoczucie, obok zmiany przyzwyczajeń żywieniowych, warto również podejmować się aktywności fizycznych.

Jakie produkty spożywać w trakcie menopauzy?

Różnego rodzaju owoce i warzywa w postaci sałatek lub przyrządzonego na parze dania, także lekkie mięso przygotowane na parze o jedna z propozycji, która może lepiej dbać o wagę. Z pewnością należy zrezygnować lub z pewnością mocno ograniczyć spożycie tłuszczu. Należy pamiętać, iż estrogen utrudnia odkładanie się tłuszczu w organizmie. Podczas klimakterium jego produkcja ustaje, co prowadzi nie tylko niechcianych kilogramów, a odkładający się w żyłach cholesterol może prowadzić do miażdżycy.

Podstawowe wartości odżywcze a dieta

Przede wszystkim organizmowi, także podczas menopauzy, potrzebne jest białko stanowiące podstawowy budulec mięśni. Bardzo ważne jest także regularne dostarczanie organizmowi wapnia, które wpływa na kościec. Stosowanie profesjonalnej suplementacji to pewność, że organizm otrzymuje niezbędną do prawidłowego funkcjonowania ilość składników odżywczych, a także minerałów i witamin, które są bardzo ważne dla zdrowia. Jeśli chodzi o dietę dzienną, warto do niej wprowadzić jagody, jako źródło antyoksydantów, mleko, jogurt, kefir, bogate w wapń i bakterie probiotyczne, płatki owsiane, czy tłuste ryby morskie, takie jak tuńczyk, śledź czy makrela.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl